Az út - 5500 kilométer négy keréken

Reykjavik felé, már Izlandon.

Vasárnap érkeztünk meg Reykjavikba, az előzetes szombat esti számításunkhoz képest - szélben (nagyon nagy szélben!) és esőben vezetni sokkal több időt vesz igénybe, mint gondoltuk. És egészen biztosan többet, mint a német autópályán végigszáguldani.

A megtett utunkat a lenti térképen láthatjátok (bár egy kisebb hiba van benne: Angliánál nem a szigetek között, hanem fölött hajóztunk). Az A-B-C-D betűk jelen esetben nem jelentenek többet, mint hogy ilyen kis útszakaszokban tudtam betáplálni az utat a Google Mapsba, és az egyes betűk azokat a helyeket jelölik, ahol kicsit hosszabb ideig is megálltunk, aludni, enni, pihenni.

Talán érdemes egy-két benyomást leírnom az útról, fan fact jelleggel:
- Prágában megaludni teljesen praktikus: olcsón lehet szállást találni, és az autópályáknak a rosszabbik felén már túl vagy. Itt jegyezném meg, hogy a cseh autópályák szörnyűek (de legalább biztos nem alszol el rajtuk).
- Németországban autózni a legkönnyebb talán, csak rengetegen hajtanak gyorsan. Dániában az autópályán éjjel minimálisan van közvilágítás, ami egy kicsit félelmetessé teszi az egészet, de kivitelezhető. A Dániában és Dániától északra létező kártyás önkiszolgáló benzinkutak akármennyire nem tűnnek bonyolultnak, azok.
- Hirtshals egy nagy homokdűne (vízszint alatt). Meg kell azonban említeni, hogy felettébb profin és logikusan oldják meg a nagy hajók kipakolását és koordinálását. A vezetőkön kívül mindenki olyan "beszálló csövön" érkezik meg a hajóra, mint a repülőtéren a repülőgépre. Ráadásul a hajó közepébe (5. szint). Azonban, ha a legolcsóbb jegyet veszed, leküldenek legalulra: "all the way down", ahogy mondták. Második szint, vízszint alatt, kocsik alatt, alig van lejjebb.
- A nyolc emeletes hajó elképesztően felszerelt (és persze drága), de már maga a kilátás, az út fantasztikus, nem kell költekezni ahhoz, hogy élvezhető legyen. De (arányaiban) kis ráfizetéssel gyakorlatilag úszó wellness központként működik, úszodával, sportpályával, jakuzzival, több étteremmel és bárral. Elég durva! Majd egy következő életben, talán... :). Viszont, amit a szállásunkhoz adtak kaját a hajón az nagyon finom volt, és olcsó (szerintem finomabb is, mint azok, amiket az étteremből hoztak): főtt krumpli, párolt zöldségek, meg általában husi, amiből választhattál. A kabinban azért lehet érezni a hullámzást, még ha nem is tűnik annyira erősnek (hála istennek szép időnk volt), viszont utána még napokig éreztem azt, amikor épp nyugalmi állapotba kerültem, hogy hullámzok - ijesztő volt.
- A hajóút 47 óra, közben kiköt másfél órára a Feröer-szigeteken. Na, és talán ott kezdődik az igazi csoda. Gyönyörű, elképesztő, olyan, mintha nem is létezne. Pedig a hajóból közelre rá lehet látni Norvégiára és Skóciára is. De tényleg itt kezdődik.
- Rá egy napra kikötsz Izlandon, és beleautózol magába a csodába. Minden kanyarban hegyek, vízesések, birkák. Minden második kanyarban madarak (lundaaaa!), további állatok (szarvaaas!). És minden harmadikban gleccser, sziklák, elvétve egy-egy jéghegy. Az út mellett, tényleg, szó szerint. (Az autóból kamerázás/fényképezés nagy mestere lettem az elmúlt egy hétben.) A legnehezebb az, hogy ne akarj megállni minden bokorban fényképezni. A víz tiszta (ilyen tisztát még sose láttam) és iható. Ameddig bele nem érsz a nyugati régióba, alig találkozol emberekkel - és azok is ismétlődnek. Sokan kempingeznek ebben a 7 - 8 fokban is, nagyon jó felszereléssel. Az időjárással vigyázni kell viszont: nagyon hirtelen változik, és a szél olyan erős tud lenni, hogy szabályosan 1-2 métert tud lökni a kocsin oldalra/előre/hátra. Egyébként nagyon jó döntés volt kocsival jönni: rengeteg plussz cuccot, otthon sokkal olcsóbb élelmiszert tudtunk magunkkal hozni - ami kell is. (Bár a nyugati régiónak az árai közelebb járnak az otthonihoz, mint a reykjaviki).
- Mire megérkeztünk a szállásra, teljesen kimerültünk - végülis egy hetet utaztunk. Olcsón találtunk airbnb-n szállást, még nyár elején, Reykjavik központjához nagyon közel. Az apartman takaros, kedves, barátságos, fényes. Kicsit zavar, hogy itt az összes ház szürke (nem úgy, mint Dániában, vagy Norvégiában), de megszokható. Az is, hogy este háromnegyed 11-kor még világos van (mi lehet itt nyáron?).

Hétfőn még nem volt találkozónk, ismerkedtünk a várossal, illetve készültünk az interjúinkra. Mára lett volna egy, de a másik fél kérésére áttettük csütörtökre. Addig is, a szobámban található parafa-falat "díszítem fel" statisztikákkal, tervekkel, kérdésekkel (majd lesz kép, ha készen lesz). Holnapra van egy megbeszélt interjúnk, alig várom, hogy elkezdhessünk dolgozni. :) Remélem, olvasni is fogtok minket! Már most annyi mindent tudnék elmondani, hogy tuti el fogok felejteni valamit... és a munka még csak most kezdődik! :)))

Összegezve: minden annyira jó, és hihetetlen!

Jelentkezünk hamarosan, addig is, üdv mindenkinek Reykjavikból!